AEG Favorit 60870

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG Favorit 60870 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

ecotax 21-03-2011
Geschreven voor: AEG Favorit 60870

Review gaat eigenlijk over een 60870, maar zo te zien is dat ongeveer dezelfde machine.
Vanwege goede ervaringen met de voorganger, ook uit de 6000 serie, die het pas na zeven jaar intensief gebruik (gezin van 5 - 6 personen) opgaf, weer iets dergelijks gekocht. Ten opzichte van het oude model een iets betere indeling, een handig 'zoek het zelf maar uit' programma. Beetje flauwekul-feature wat mij betreft: een 'koelkastlampje' dat altijd aanstaat als de deur open is - misschien handig bij een donkere keuken. Bestekbakje en wieltjes konden steviger, maar verder zo op het oog een gammele machine. Prima wasresultaat, meestal redelijk droog, stil; geen klachten over het gebruik verder.
Toch gaf hij er al binnen drie jaar de brui aan - lekkage, en helaas niet in een makkelijk te vervangen slangetje of zo. Vandaar de onvoldoende voor duurzaamheid. Opengemaakt ziet alles er na drie jaar nog picobello uit en had hij er op het oog nog tien jaar tegengekund, maar ja - lek is toch echt lek. Ik weet niet of dit nu toevallig een pechje is of een fout in het ontwerp, maar ik had gehoopt op een levensduur die te vergelijken viel met zijn voorganger, en wat dat betreft was dit een tegenvaller.

m. strooper 07-02-2009
Geschreven voor: AEG Favorit 60870

Ook wij hebben deze AEG gekocht na jarenlang naar volle tevredenheid een bosch te hebben gehad. De enige reden om deze te kopen was dat de Bosch erg lawaaïg was en dat begon metonze open keuken steeds meer te storen. Deze AEG is niet geheel onhoorbaar, maar wel aanzienlijk stiller.
Ondanks alle mooie elektronica heeft het even gekost om uit te vinden bij welke instelling de vaat schoon wordt. Inmiddels gebruiken we goedkope multitabletten en glansspoelmiddel op de laagste stand. Dan is het acceptabel. De Bosch maakte altijd probleemloos schoon en droog, dus dat is me wel tegengevallen.

A.J.C. Zoomers 21-07-2008
Geschreven voor: AEG Favorit 60870

We hadden voordien een Bosch vaatwasser, waarover we tevreden waren. En natuurlijk is een andere vaatwasser even wennen.

1. De vaat in de Bosch vaatwasser was altijk kurkdroog. En dat is in deze AEG beplaad niet het geval. Het is me intussen duidelijk geworden dat kopjes ed aan de onderkant een randje hebben, waarin water kan blijven staan. Nu is het simpel om dit water tijdens het drogen te laten verdampen, maar dát kost energie. En energie kost geld.

De AEG mikt m.i. op engergie zuinig en dáár past verdampen niet bij. In plaats daarvan is geprobeerd alle vaat de mogelijkheid te geven zo schuin geplaatst te worden, dat het water kan weglopen.

Maar ondanks dat, hangen er steeds wat druppels water aan de schone vaat. Maar mij stoort dit niet meer.
Maar al die schuinplaats-mogelijkheden vind ik toch minder gemakkelijk in het gebruik.

2. Er zijn een heleboel bordenrekken, kopjesrekken ed. verstelbaar. Sommige mogelijkheden vind ik gemakkelijk, andere gebruik ik niet en de bierglashouders ed. heb ik verwijderd. Voor mij alleen maar lastig..

3. Het geheel doet degelijk uitgevoerd aan. Dat wijst in de richting van duurzaam.

4. Wij laten de machine bijna altijd 's-nachts draaien. Hij maakt heel weinig lawaai. Dus dat gaat probleemloos.